Uitdelen van alle kleding en andere spullen - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu Uitdelen van alle kleding en andere spullen - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu

Uitdelen van alle kleding en andere spullen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 April 2015 | Tanzania, Iringa

Vandaag ben ik de spullen gaan uitdelen, die in de drie koffers zaten.
De meeste spullen zijn naar de meisjes van het naaiatelier gegaan. Ze hebben gegild van enthousiasme. Stella was heel blij met haar jurk( zwart-wit van Femke). Annet is heel gelukkig met alle kleertjes voor Patricia, die is nu 8 maanden. Zij heeft maatje 62-68. Het is een heel klein meisje, die eerst bang was van mij,zoals blanke kinderen in het begin bang zijn van donkere mensen. Vandaag heb ik haar even vast kunnen houden en de speelgoedbedrijven gegeven. In Afrika hebben kleine kinderen helemaal niets te spelen en al helemaal geen knuffels. Het speeldoosje(van Miriam) maakte wel indruk op haar.
Annet heeft ook kleertjes meegenomen voor de andere babies in haar huis. Ze zei, dat ze de komende twee jaren geen kleertjes meer hoeft te kopen. Ik heb foto's gemaakt met mijn camera en kan deze niet op mijn i- pad zetten. Morgen maak ik foto's met mijn iPad , zodat ik ook fito's hier kan plaatsen.
De wakawaka lampen heb ik gegeven asn Stella, die bezig is met te studeren met de vooropleiding om vervolgens doir te gaan voor docent. En aan Marko de tuinman. Hij is 31 en heeft 2 kleine kinderen en studeert iedere avond twee uren Engels, om vervolgens ook verder te komen en ook hij wil in de komende 10 jaar gaan studeren om docent te worden. Als tuinman verdient hij het minst van allemaal. Hij wil een betere toekomst voor zijn kinderen en daarom moet hij zorgen, dat hij meer geld verdient dan nu. Anders kan hij zijn kinderen niet laten studeren.
Het feest van gisteren was een lange dag van speeches etc.
Op dit moment regent het. Wij wachten even tot het droog is en dan gaan we Nasr een klein barretje voor een fles Bier

  • 29 April 2015 - 12:58

    Marjoleen:

    Hallo Tineke,

    Wat leuk om te lezen dat ze zo enthousiast zijn over de spullen.
    De wakawaka lampen zijn goed terecht gekomen.
    Heb je het goed kunnen uitleggen dat ze op zonne energie werken
    en dat ze zo altijd licht kunnen hebben als ze willen.
    De gewone zaklampen zullen ook wel hun weg vinden.

    Fijn dat Stella in het jurkje past !!!

    Groetjes en liefs,
    Marjoleen en Ab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Ik ben in Tanzania. En ik doe vrijwilligerswerk bij Het IOP in Ilula.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 11247

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Tanzania

Landen bezocht: