Jurk voor Hawa en Kanisha! - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu Jurk voor Hawa en Kanisha! - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu

Jurk voor Hawa en Kanisha!

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 April 2015 | Tanzania, Iringa

Op het feest van Berit zagen al de vrouwen er prachtig uit. Iedereen had een mooie jurk aan volgens de laatste mode. De mode is hier het laatste jaar flink veranderd. De rokken zijn flink korter vooral voor de jongere vrouwen, tot net onder de knie en ze zijn wijder en klokender. Een heel groot verschil.
De vrouwen, die weinig opleiding hebben verdienen hier ook minder. Zo ook voor de twee huishoudelijke hulpen hier in het weeshuis. Zij zijn de vriendelijkste vrouwen, die je je maar kunt voorstellen. Zij hebben geen geld voor zo' n mooie jurk te laten maken. Dus hebben Irma en ik mooi stof voor ze gekocht en Stella maakt nu voor hen moderne jurken. Op de foto zie je deze twee vrouwen en Stella.
Hoe blij ze zijn , hoef ik je niet te vertellen.

• 30 April 2015 - 15:01

Marjoleen:

Hallo Tineke,

Regelmatig kijken we of er een berichtje is uit Illula, Tanzania.
    Vandaag zagen we de foto's die je maakte van Stella en de twee jonge vrouwen
    die een mooie jurk krijgen.

De foto van de baby is waarschijnlijk het dochtertje van Stella.

Op deze manier volgen we je reis in Afrika.

Groetjes,
    Marjoleen en Ab