Blije Hawa en Kanischa - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu Blije Hawa en Kanischa - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu

Blije Hawa en Kanischa

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 Mei 2015 | Tanzania, Iringa

Op de foto's zijn de blije Hawa en Kanischa te zien in hun nieuwe jurken,gemaakt door Stella. Stella staat in het midden.
Omdat Stella morgen vertrekt heeft ze ons uitgenodigd in haar huisje. Daar zijn we samen naar toe gelopen.
Ze woont daar met haar zus van 21 en het zoontje van haar zus van 3 jaar. Ze wonen in twee kamers van een groter huis ,waar drie gezinnen in wonen. Het is een stenen huis en geen " mud house". Ik heb hier nog niet zo'n schoon en opgeruimd huis gezien. De zus had een heerlijke smoothie gemaakt van avocado en mango. Iets wat ze normaal nooit kopen, omdat dat te duur is.
We hadden nog zo gezegd, dat we alleen thee zouden komen drinken!
Ik blijf vanacht op ,omdat Oselina vannacht door wil werken. Ze zegt tot 4uur vannacht,omdat ze anders de uniformen niet afkrijgt. Dat zijn bestellingen, die ze krijgen van IOP . Hier moeten leerlingen op school allemaal een uniform aan. Dat moeten ze kopen,daardoor kunnen vaak kinderen niet naar school, omdat ouders dat niet kunnen betalen. IOP vraagt er natuurlijk een minimaal bedrag voor.
Ik heb het niet uit haar hoofd kunnen praten. Ik ga haar om 3 uur uit het naaiatelier halen en dan komt ze bij mij op de kamer slapen, want ze zou zo midden in de nacht naar huis lopen,wat zeer gevaarlijk is. Oselina heeft de afgelopen dagen niet veel kunnen werken, omdat ze ziek was. Ze is wel iedere dag naar haar werk gekomen, maar ze kon niet doorwerken ,omdat ze zich zo slecht voelde. Het is ongelofelijk hoe hard ze hier voor zichzelf kunnen zijn en daarnaast zo behulpzaam voor anderen.

• 02 Mei 2015 - 13:19

Marjoleen:

Hallo Tineke,

De foto's die je dit jaar gemaakt hebt zijn nu niet meer te zien.
    Alleen de opnamen van 2014.
    Zo zijn ook de foto's van de twee dames in hun nieuwe jurk niet te zien.
    Misschien is er iets fout gegaan ?

Groetjes, marjoleen

• 04 Mei 2015 - 15:40

Zita:

Hoi Tineke

Ik vind je geweldig dat je goed ondernemen. Trots op jezelf.

Zita