Stella kan haar school vervolgen - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu Stella kan haar school vervolgen - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu

Stella kan haar school vervolgen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 Mei 2015 | Tanzania, Iringa

Stella is zeer gelukkig, dat ze haar school nu kan vervolgen. Alles is betaald,zodat ze tot november kan blijven en dan haar examen doen. Dan kan ze in Januari beginnen met haar opleiding tot lerares. Daarvoor ga ik sponsoren zoeken. Zij kan dan binnen twee jaar haar docenten opleiding afronden en hier in het naaiatelier weer komen werken en lesgeven. Zo hebben alle meisjes er profijt van.
De zus (Pastina)van Stella met haar zoontje (William)leeft bij Stella in huis. Stella heeft tot nu toe voor hen de kost verdient. Nu wil en moet Pastina werk gaan zoeken. Nou wil het toeval , dat we in het barretje, waar we iedere namiddag een biertje gaan drinken, een vrouw tegen zijn gekomen, die hier in het ziekenhuis een goede functie heeft. Pastina heeft de opleiding tot verpleegster afgerond afgelopen december. We hebben haar met de vrouw in contact gebracht en zij wil voor Pastina haar best doen om een baan te regelen. Tot die tijd kan ze vrijwilligerswerk gaan doen in het ziekenhuis. Maar dan moet haar zoontje wel naar de kleuterschool kunnen. Dat kost hier in Tanzania 160 euro per jaar. Dat is veel geld voor hier..(Het gemiddelde loon per maand is 100 euro)Hiervoor zoek ik nu sponsorgeld. Wanneer ik dat heb, kan William meteen terecht op school.