Ha lieve mensen, - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu Ha lieve mensen, - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu

Ha lieve mensen,

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 Juli 2014 | Tanzania, Iringa

Ha lieve mensen,

ik heb jullie reacties gelezen. Super bedankt hiervoor. Het doet me goed.
Vandaag heb ik een kerkdienst bijgewoond. Niet in een kerk, want die hebben ze niet, maar in een klaslokaal van de kleuterschool. Dus gezellig op de kleuterstoeltjes. Maar nu komt het.................4 uren duurde die bijeenkomst. Niet te geloven . Al die kleine kindertjes hebben dus ook die 4 uren gezeten. Met af en toe een liedje , waar ze ook op dansten. Wat zijn die kindertjes toch lief en al blij met een paar armbandjes , die ik om had(gekregen van de Masai), waar ze om de beurt mee gespeeld hebben. Het geloof is hier nog heel belangrijk. Vandaag was het een kerkdienst van de Methodist kerk.

Vandaag is ook een groep van 8 scouts aangekomen vanuit Zweden. Berit, de directrice , is van oorsprong een Noorse scout -girl en zij heeft contacten over de hele wereld. Het thema van dit scout -camp is: to turn trash in to tresure( maak iets moois van afval). De oudste meisjes van het weeshuis zijn ook aangesloten bij de scouting. Dat heeft Berit 10 jaren geleden hier opgezet. Zij hebben een camp opgeslagen hier naast het weeshuis. Alle weesmeisjes hebben een optreden gehouden vanavond. Dat was zo leuk om te zien.

Ik probeer het te downloaden op deze blog. Aankomende week komen er een hele hoop mensen . Dat wisten we nog niet eerder. Er komt nog een groep uit Italië. Dat zijn IOP sponsoren uit Italië. Zij gaan met Berit kijken naar alle projecten, die verwezenlijkt zijn van hun sponsorgeld. Verder komt er nog een echtpaar uit Nederland komende dinsdag. Gelukkig maar , vooral omdat de meisjes donderdag weggaan. Zij gaan nog een paar dagen naar het strand.
Aankomende week ga ik weer in het naaiatelier werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Ik ben in Tanzania. En ik doe vrijwilligerswerk bij Het IOP in Ilula.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 11292

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Tanzania

Landen bezocht: