Vertrek van Lara,Romy,Maureen,Sharon en Laura - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu Vertrek van Lara,Romy,Maureen,Sharon en Laura - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Tineke Water Mulder - WaarBenJij.nu

Vertrek van Lara,Romy,Maureen,Sharon en Laura

Door: Tineketanzania

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 Juli 2014 | Tanzania, Iringa

Morgen vertrekken de vier meisjes naar Nederland en Laura naar Minnesota.
Laura is hier twee maanden geweest en de vier meisjes 5 weken.
De 4van Nederland zijn weer blij dat ze naar huis te gaan.
Inmiddels is de Italiaanse familie aangekomen. Een supergedelegeerden familie. En Irma en Jos uit Nederland zijn ook gekomen , gisteren. Zij zijn ook heel aardig. Het zijn grotendeels mensen van mijn leeftijd. Jos en Irma zijn hele enthousiaste mensen, die hier voor de tweede keer zijn en in Nederland geld verzameld hebben zodat meer meisjes in het weeshuis toegelaten kunnen worden.
De afgelopen dagen heb ik heel veel in het naaiatelier gewerkt. Ik zal morgen nog wat foto's met mijn i-pad maken, zodat ik ze kan doorsturen. Want ik heb internet op mijn i- pad, hoera! Een van de Italianen heeft mij hiermee geholpen, Maximo. Hij is hier met zijn vrouw en hele familie. Hij en zijn vrouw zijn hier al voor de zesde keer. Zij hebben vanuit Italiaanse buitenlandse zaken de supervisie over de besteding van geld voor de ontwikkeling van Artemesia. Dat is een plant, waar je thee van kunt zetten , die helpt tegen Malaria. Dat is een hele goedkope oplossing. Malorone, die ik slik is superduur en voor de mensen hier niet te betalen. De eerste oogst is geweest en aan het drogen.
Vandaag voelde ik me weer een echte juf. Buiten drie Afrikaanse meisjes, Stella, Edda en Anette zijn er ook twee Italiaanse vrouwen van 70 en 71 komen werken. Zij horen bij de groep Italiaanse vrijwilligers. Het was handen en voetenwerk, de Afrikaanse meisjes spreken maar een beetje Engels en de Italiaanse vrouwen buiten Italiaans een beetje Frans.
Omdat er nu zoveel vrijwilligers en scouts zijn, is het een goed plan om veel dingen te maken van Afrikaanse stoffen, die als souvenirs kunnen dienen. Dus we zijn i-pad zakken en tassen aan het maken. Ik had een voorbeeld hiervan gekocht op de Masai markt. We hebben al een bestelling van 20 i-pad hoezen en 30 tassen. Dus dat is aanpoten. Daarbij hebben we al een aantal jurken en voor 5 ramen gordijnen gemaakt .
''S avonds is het gezellig rond het kampvuur van de scouts. We zijn iedere avond welkom.
Jullie berichtjes kan ik lezen, dus schrijf a.u.b.
Ik ben nu twee en een halve week hier. Het is snel gegaan , maar van de andere kant ook weer niet.
Huub en Anne, succes met jullie voorbereidingen voor Ibiza.

  • 31 Juli 2014 - 15:14

    Marjoleen:

    Hallo Tineke,

    Fijn dat het gelukt is met je i-pad om te mailen zodat wij weer van je verhalen
    kunnen genieten. Het is een beetje alsof wij met je mee op reis gaan.
    Het is leuk dat je ook foto's maakt zodat we ons nog beter kunnen inleven.
    Deze levenservaring vergeet je nooit meer en is heel bijzonder.

    Groetjes, marjoleen




  • 31 Juli 2014 - 15:38

    Je Broer:

    Leuke verhalen hoor Tineke. Toch geweldig dat je vanuit Afrika nog zo kunt communiceren.
    Ben benieuwd naar je foto s. De foto s die er al zijn zijn erg leuke en mooi om te zien.
    Als ik het zo lees vraag ik me af of het niet te druk is daar bij jullie met allemaal vreemde mensen c.q. Vrijwilligers en sponsoren. Hebben die allemaal onderdak bij jullie op de locatie of is het stapelen?

  • 31 Juli 2014 - 17:57

    Anne:

    Ha mama,

    Wat fijn om je vanmorgen nog ff gesproken te hebben.
    We missen je hier onder tussen wel echt.
    Wat een super leuk idee van die iPad hoezen en tassen.
    Maar idd wel druk met zoveel mensen maar ook wel gezellig denk ik.
    Ik hoorde gister op het nieuws over die ebola epidemie in Afrika, vooral in Negeria maar is dat ook bij jullie?
    Maak me toch een beetje zorgen. Hahahaha ;) ( je kent me hè)
    Roy wil je eventueel op komen halen maar als je van het weekend precies weet hoe en wat moet je hem maar even bellen.

    Ik hou van je en super leuk om alle verhalen te lezen dus schrijf er maar lekker veel op.

    Kusjes Anne en Roy

  • 31 Juli 2014 - 20:46

    Marjoleen:


    Tineke, mocht je nog inspiratie nodig hebben voor de tassen en iPad hoezen van Afrikaanse
    stof, die kun je vinden op internet bij een project in Tanzania genaamd WanaZiwi.
    WanaZiwi is een project van dove vrouwen in het Dodoma district in Tanzania.
    Zij maken ook tassen en hoezen en nog andere dingen van die prachtige stoffen.
    Te vinden op internet onder WanaZiwi of WanaZiwi shop.
    Vooral de tassen zijn erg mooi.

    Groetjes en liefs, marjoleen

  • 01 Augustus 2014 - 09:47

    Mia:

    Hoi Tineke,

    Wat zijn onze probleempjes minimaal bij alles wat je daar tegenkomt.
    Ik wil graag zo'n tas en i-pad hoes bestellen bij je en het bedrag overmaken maar misschien is het meebrengen een probleem.
    Je doet er zoveel goed werk, ik heb alle bewondering voor je.

    Groetjes Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Ik ben in Tanzania. En ik doe vrijwilligerswerk bij Het IOP in Ilula.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 11293

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Tanzania

Landen bezocht: